Trouwen; waar begin ik (aan)?!

Donderdag 18 september ging mijn vriend ’s avonds naast de rivier in Dublin voor mij op zijn knieën, en stelde hij mij (eíndelijk! Knipoog..) dé vraag. JA, ik wil met jou trouwen!!

Terug van de vakantie, een hectische periode met veel tegenslagen. Nu de boel weer een beetje begint te bedaren, ben ik fanatiek begonnen met inspiratie en ideeën op doen voor onze bruiloft komend jaar. Graag wil ik dit met anderen delen.

Want ja, ik heb hier geen ervaring mee… Waar begin ik (aan)?! Vroeg ik mezelf af. Oh, wat als ik het internet toch niet had… Er komt zo veel kijken bij het plannen van DE grote dag. Stiekem word ik hier best onzeker van, want wat als ik het allemaal niet aan kan? Juist hierom besluit ik om mijn inspiratie en ideeën fysiek te maken. Ik zou niet zonder mijn laptop en het internet kunnen (grappig trouwens, op dit moment dat ik deze blog aan het typen ben, heeft mijn WiFi provider storing en zit ik dus zonder internet) maar als ik hier alleen maar plaatjes op sla en websites aan mijn favorieten toe voeg, gebeurt er verder weinig.

Net zo veel als ik van mijn Lappy en mijn Smarty (dit zijn de koosnaampjes voor mijn laptop en mijn smartphone) hou, hou ik gelukkig ook van het oude vertrouwde pen en papier. Uiteindelijk eigenlijk nog meer. Toch begon ik met het kijken van filmpjes op YouTube, ik heb geloof ik gezocht op “wedding planning” en vond een heel leuk, maar redelijk lang filmpje van OrganizedWithJen. Nu ben ik helemaal blij met haar, want niet alleen heeft ze een filmpje over hoe zij haar bruiloft heeft gepland, ze blijkt een HEEL kanaal met ALLERLEI filmpjes over organizing te hebben! Oh wat word ik daar enthousiast van.

Jen laat in het filmpje zien dat zij een pakket heeft aangeschaft bestaande uit een tas met een binder er in. Terwijl ze in het filmpje laat zien wat er allemaal in dat boek zit, heb ik het telkens op pauze gezet om zelf informatie te zoeken met Google. En ja, daar kwam het eerst meest bruikbare op mijn pad; The Perfect Wedding (punt en el), hier heb ik een online account aangemaakt, en Top Trouwlocaties.nl, hier heb ik het gratis grote boek voor de grote dag aangevraagd. Twee echte aanraders! Met het online account van TPW kun je heel veel informatie verzamelen en dus goed opslaan, ook heb ik hier voor het eerst een Nederlandstalige checklist voor de bruiloft gevonden. Heel mooi is ook, dat je je trouwdatum in kunt vullen en ziet hoeveel dagen dat nog duurt en wat je het best in deze periode voor de bruiloft kunt regelen.

Een week later ontving ik het grote trouwboek per post. Wat een feest!! Oohh ik werd hier zo vrolijk van, en het maakt alles, wat nog zo ver van mijn bed leek, zo veel realistischer. Wel staat er natuurlijk ook het een en ander in wat voor mij minder bruikbaar is, en is het boek vrij zwaar. Dus de checklist die er in zit… heel mooi, maar niet zo handig. Direct heb ik de online versie dus zelf uitgeprint. En zie hier, het begin van mijn zelf aangelegde trouw-map.

Als jij ook gaat trouwen; heb je al een begin gemaakt met de planning of zit je nog op het roze droom wolkje? Als je al bent getrouwd; waar begon jij?

Tot volgende week, wanneer ik iets meer over de trouwmap en mijn trouwboekje vertel!

Start planning, but never stop dreaming!

One thought on “Trouwen; waar begin ik (aan)?!

Leave a Reply

