Laatste dag van het jaar

Mijn vader vroeg laatst of ik nog wel eens iets op mijn weblog schreef. Nee. Of ik dat niet weer eens moest doen. Niets moet, maar eigenlijk heb ik er wel weer eens zin in. Jeetje, mijn laatste logje is al meer dan een jaar geleden. Inmiddels zijn Sjoerd en ik al een jaar en (iets meer dan) een maand getrouwd!

img_20161117_085612

Qua gezondheid voel ik me een stuk beter, zowel fysiek als psychisch. De laatste MRI die ik heb gehad was op twintig oktober, toen was de tumor stabiel. Dat wil zeggen dat hij niet gegroeid was, maar ook niet gekrompen. Dat was wel positief, maar toch voelde het voor mij niet zo. Ik vroeg bij het gesprek met de uitslag namelijk iets over onze kinderwens, alleen dat – en dat wist ik eigenlijk ook wel – was nog veeeel te vroeg, kregen we te horen. Meer niet. Dus ja.. Hopelijk is de volgende MRI scan, twaalf januari, nog steeds stabiel en kunnen we dan voorzichtig om meer informatie vragen.. Want ik zou graag weten waar we aan toe zijn!

Sinds de eerste week van september doe ik Fysiotherapie (fitness) in een oncologie groepje, dat is ook prettig. Om mijn conditie op te bouwen, maar ook dat er lotgenoten in de groep zitten natuurlijk. Helaas ben ik de afgelopen weken niet echt fit geweest dus is mijn conditie weer aardig achteruit gegaan. En dat terwijl de Fysiotherapie er bijna op zit. Maar goed, zelf wil ik het zwemmen weer op gaan pakken dus ook dat komt wel weer goed.

Verder heb ik een cursus theatersport gedaan! Ik vond het spannend, om er in mijn eentje op af te gaan, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. Iedere week weer was ik nerveus vooraf, en soms voelde ik me ook niet echt goed over mezelf als ik weer thuis kwam, maar uiteindelijk heb ik wel gekozen om in tweeduizend zeventien door te stromen naar de improvisatietheater vereniging van Alkmaar, Papaver!

Ook heb ik een klein tijdje geleden een proefdienst gedraaid bij het Filmhuis Alkmaar, komende week ga ik een tweede proefdienst draaien. Wie weet, ga ik daar nog vrijwilligerswerk doen ook!

Aan al deze bezigheden merk ik dat het een stuk beter met me gaat. Vorig jaar had ik dit natuurlijk nog niet kunnen doen! Ik hoop dat het nog lang zo goed, of liever zelfs, nog beter mag gaan.

6 thoughts on “Laatste dag van het jaar

  1. Hey Rebecca,

    Fijn dat het goed met je gaat en natuurlijk hopen we met je mee dat het nog veel beter gaat worden.
    Leuke dingen ben je aan het doen zeg, dat theater en in het filmhuis….petje af!
    Voor de volgende scan wens ik je alvast sterkte vanuit Ruurlo een hele dikke knuffel…love you

    Je surrogaat moeder,
    Noor

  2. Lieve Bec,

    Ik hoop ook dat je zo door kan gaan. En stiekem hoop ik ook op een maandelijks blogje van Bec.

    Go with the flow!

    Van je liefste en schattigste zusje.

  3. Lieve Rebecca

    Toen ik je logje las moest ik wel weer wat traantjes wegpinken. Vooral het stukje over het moederschap grijpt me enorm aan. Als peuter was je al veel met babypoppen aan het spelen en wat later ook aan het moederen over kleine kinderen en was helemaal ( bent nog steeds) verzot op baby’s. Ik hoop met heel mijn hart dat je het wonder van zwangerschap en geboorte zelf mee gaat maken. Hoop doet leven! Je doet er in ieder geval alles aan om sterker te worden.
    Ik ben heel trots op je en hou van je!

    Heel veel liefs van je eigenste mammie xxxxx

  4. Beste Rebecca,

    Vroeger schreef men alleen maar op papier en in de Oudheid op perkament en werd er gezegd: ‘papier is geduldig’. Tegenwoordig is schrijven in Word of op het internet een stuk gemakkelijker. Je hoeft niet te werken met correctorvloeistof om je taalfouten te verbeteren. Als een zin je niet aanstaat haal je deze makkelijk weg. In Word zit (en ook in WordPress) zelfs een spelling- en grammatica controle. Zo worden de werkzaamheden van een schrijver een stuk eenvoudiger.
    Toch is het schrijven van een leesbaar stukje niet zo gemakkelijk als het lijkt. Dat zul je wel hebben gemerkt. Eerst moet je stilstaan bij het onderwerp waarover je wilt gaan schrijven. En dan moet je je afvragen of je daar voldoende over weet. In jou geval schrijf je over jezelf. Jij bent degene die daar het meeste over kan vertellen. Je schrijft over je leven en alles wat je nu moet meemaken.
    Schrijven doe ik in meerdere ‘rondes’. De eerste ronde bestaat uit het opschrijven van alles wat in mij opkomt zonder rekening te houden met zinsconstructies of stijl. In eerste instantie produceer ik dus een tekst door te improviseren en te associëren rond een bepaald woord of onderwerp. Na enige tijd lees ik mijn tekst weer en dan vallen de tekortkomingen op en verander ik mijn tekst hier en daar. Soms volgen er nog meer rondes, waarbij ik stap voor stap mijn tekst verbeter. Zo is tenminste mijn werkwijze.
    Ziek zijn en allerlei therapieën ondergaan kost erg veel energie. Toch heb je nog energie beschikbaar om vrijwilligerswerk te doen. Dat is een goed teken. Bovendien kom je dan in een andere omgeving terecht, waarbij je je dagelijkse (huiselijke) beslommeringen even vergeet. Werk kan een goede remedie zijn tegen depressieve gevoelens. Je wordt gedwongen je te concentreren op je (vrijwilligers) werk.
    Donderdag moet je alweer een scan ondergaan. Dat is spannend. Wat zal de scan laten zien? Bericht je daar nog over op deze plek? Sterkte…

    Met vriendelijke groet,

    Kees

  5. Hee meissie,
    Het is weer een mooi stukje wat je hebt geschreven over jezelf, Het gaat toch naar omstandigheden best wel goed met je, en ik vind het knap wat je nu allemaal al weer doet, stoer wijf! Echt respect voor je! Ik zal a.s. donderdag voor je duimen. Ik hoop ook voor je dat je het moederschap mag gaan beleven, het is jullie zo gegund. Ik hoop dat de scan weer positief uit pakt voor je.Als ik dat allemaal zo lees krijg je alleen maar al meer energie, en dat toneel vond je ook altijd al zo leuk om te doen, mooi om te lezen dat je dat ook weer hebt opgepakt. Ik ben blij dat het stukje bij beetje toch weer allemaal weer wat beter met je gaat, houden zo! Go girl!!! Dikke kus van je tante Juul

  6. Hai lieve rebec.

    Je hebt een goed stukje geschreven.Mijn complimenten, ik zou het je niet zomaar nadoen. het schrijven is niet echt voor mij weggelegd. ik vind het ook leuk dat je met theater door wilt gaan en af en toe eens in het filmhuis vrijwilligerswerk gaat doen. Dat zijn weer goeie vooruitzichten en daar zal je ook wel weer sterker van worden. Ik hoop op een hele goeie uitslag de 18e jan.. En nog meer logs van je.

    veel liefs en dikke zoen; John

Leave a Reply

